Új szellem-kezdet

A jó, a szép, mint lényeg a társadalom és az egyén kiteljesedéséhez. A valóság mélyebb átélése, a lelki egyensúly kialakítása utáni vágy. Szívedben a kedvetlenség ördöge? Mondd ki, mi fáj, s megkönnyebbülsz. Ezt tettem én is...

Orbáni tankötelezettség…

Avagy: a hajnalköszöntés a kakas kiváltsága!

 

 

“Európában egyébként jellemzően a 16. évnél fejeződik be a tankötelezettség, de a legtöbb helyen valamilyen végzettséghez is kötik a tanulmányok lezárását.”

…már túlhaladott ez is, és nálunk levitte „nagy-emberünk” 15 évre… mert a magyar mindenben előljár (?) - csak ésszel kullog- illúzionál. Hová tartozunk- mit sem számít. Orbán európai-féléve az elnöki tisztségben átírja Európa szabályait. Csak rajtunk múlik meddig engedünk teret hatalmaskodásának.

Csak csínján a hódolattal! „A nagy embernek az „árnyéka” is nagyobb.” (!)

Más dolog ábrándokat szőni, s azon keresztűl építeni „valamit”… és más dolog megtanulni, hogy hogyan építsük azt a „valamit”(!) - igénytelen és érzéketlen emberek ülnek a hatalomban. Orbán és csapata, ha belölük indulok ki- kár volt valóban a tanulásukra fordított pénz! Magukból (ifjukori-vágyaikból) indultak ki nyílván... némi bizonyitvánnyal diktátori a szerep, abból meg egy elég…

 

“Hiszen nyilván úgyis „mihasznák, tanulni nem akarnak, eredményeik rosszak. Minek ezeknek a drága pénzen fenntartott iskola. Menjenek dolgozni!” Mehetnek persze kapálni, meg árkot ásni. De lesz hova? Ha nem, akkor hirtelen megugrik a munkanélküliség, a segélyért sorban állók száma. Persze, ezt is meg lehet szigorítani, akkor viszont marad az Orbán által leírt tyúklopás, a falopás, és egyéb az - egyre szigorított - bűntetőjogi kategóriákba tartozó „megoldás”. Aki nyomorban született, úgy is hal meg (!)”

 

Hatalmaskodásának eredménye az orbáni-közjó, a Kdnp most is asszisztál- szégyentelen párt az már bizonyos- a dolgokat helyükön kezelni nem tudják- no, és az általános-iskolákat is átjátszák a papoknak… tanulnak imát, mert e társadalmat az tartja össze! Ugye? Az ilyen szedett-vedett nem civilizált hatalommal csak egy dolgunk van, hogy teret ne adjunk a további ámokfutásnak… nem volna baj, ha időt se! A súlypont most változik- áttolódik egy harcos szervező munkára a nép részéről, mert e hatalom már mindent lerombolt híveik által megtámogatva, ideje volna a békés építkezésnek – de nem a Fidesszel, s mégannyira nem a Kdnp-vel. Látjuk a hiábavalóságukat, látjuk esztelen dolgaik- mire vállalkoztak.

„Jó” ember kétféle van, a praktizáló és a potenciális gonosz (!)

 

Isten vagyok! - mondja a móka-mester,

célt tévesztett tett- tatárdúlás a lelkekben…

Már sokat láttunk a homályból,

…elhittük, túl átkán a jelennek- mégis istentelen

mind-  mert mind hittük egymásra leltünk,

de miért csak gyűlöltségben?-- (szőke)

 

A munkának sincs értéke- ára… bár ilyenformán értelmetlen kifejezéseknek tünnek, mert a megnem fizetett munka a gazdagnak értéktöbblet, de most ebbe nem megyek bele…a gazdaságot kellene beindítani, de ez nem megy ötletelésekkel- a politikájukat ennek kellene alávetni, de nem úgy- hogy gyerekeket küldenek 15 évesen dolgozni tanulás helyett, mi lesz a felnőtt munkanélküliekkel (?) - és az éhbérrel mit fizetni fognak, a semmitől több az igaz! Ha már belesüppedt az elnöki páholyba, akkor miért nem vizsgálja az európai-társadalmak állapotát- levonva a tanulságokat, a felmerült általános érdeklődésre számot tartó kérdéseket megtárgyalva?

Nincs belső ügy európai ügyek vannak… az az országunk belső-ügye is. Tetteinek, hatalmaskodásának ésszerütlen és képtelen  alkalmazását magyarázza értéknek, miközben minden látszat… csak a rombolásnak, a lelki-terrornak lenne valósága?

 

“Eddig legalább az esély megvolt (még ha nem is nagy a mai közoktatás méltánytalansága és a szakképzés színvonala miatt), hogy a tankötelezettség kényszere miatt kitanuljanak valamilyen szakmát. Ezután majd a kudarcos iskolai pályafutásuk végén nyilván meg sem kísérlik, hogy továbbtanuljanak.”

…végre elértük, hogy írástudó ország lettünk… analfabéta országban mit építünk majd (Navracsics módján, majd ha látjuk, hogy „ömlik a pénz…!”) – a serdülő ifjúság, hogy fog ezután kiszabadulni a tudatlanság sötétjéből? Ez volna a köz érdeke- ugye, hogy nem? A közjóból- mint már annyiszor mondtam- „hála” a Kdnp aktív közreműködésének csak a jó maradt ki! Szart lapátolni persze mindenki tud, de menjenek oda a képviselök- pláne az érte ajánlott díjazásért, mi a család eltartásra nem elég, még éhét sem veri el vele ki dolgozik érte. Lám mit hoz a Matolcsy-féle felemelkedés e csodaországban! (Majd a titkos reform- a részletekben is kidolgozott… Várhatod!)

A többség már éhezik, megértem hogy a parlament ablakából az nem látszik, de a polgármesterek már erősen a bőrükön érzik! Mindenesetre a hatalomban olyan emberek űlnek, akikre büszkék nem lehetünk, akiknek gyakorlati munkája, tevékenységükkel helyes utat nem mutat- már nincs is mit elhinni… tipikus kizsákmányolók mind! A hatalomban gyakran annyira fantaszták, hogy már nevetséges- nem értik a politika sarkalatos jelentőségét, mi most csak álmodozásaikban fantasztikus, de sekélyes voltából már kendőzetlen valósággá lett…

 

…egy nép van éhén, hol dőzsől a hatalom

ott alkot géniusza épp,

     szaglószervem mentőőve e halom,

mit így rak kupacba a lét-

     hogy kötődni képtelen a forradalom?

mit sem számít még…

Kacagnak, tapsikolnak, ha a fentnek fájok,

ott cserélt arcok pírján állandosult korok

      emlékrajzolataira oldott a most-

„és amit érzek s ami vert, sodort,

az mind más, és attól se gyógyulok”…

mert embertelenség—

 

U.i „A féktelen erdőírtással szószerint magunk alatt vágjuk a fát: nem lesz hová visszamászni.”(!)

 

“Akadnak még erős mondatok. „A középiskolai rendszer is komoly átgondolást kíván: hiányzik az egészséges arány a gimnáziumok, a szakközépiskolák és a szakiskolák között. A tanulók 18 éves korig tartó tankötelezettsége is súlyosbítja ezt a problémát. Miközben a gazdaság egyes területei, a kétkezi szakmákban komoly munkaerőhiánnyal küzdenek, feleslegesen hosszan és sokszor rossz irányba képezzük gyermekeinket: ez is az adósság növekedésének és újratermelődésének egyik oka. (…)az oktatási kötelezettséget a jelenlegi 18-ról 15 éves korra szállítjuk le.

 

…indulatok gyülekeznek tréfás-kedvvel útszéltiben,

             s én ott a mindig utolsó-

             bolondként csak nézem,

hol a régi-láz, mert sok a féreg, „hol belöle az új: a lényeg?”-- (szőke)

 

Pozitívumként viszont meg kell jegyezni, hogy a kormány ezt követően nem javasolja új időszámítás bevezetését, így továbbra is 2011-et írunk (s nem a társadalompolitikai változásokkal összhangban mondjuk 1512-t)...” 

 

”A kisgyerek is oda esik, ahová az alma, csakhogy ő messzire „gurulhat” szülei fájától.” (!) – „hála” Orbánunknak és kormányának!

Pokorni ötlete megfontolható, a tanítási módszeren is változtatni kellene pl. karácsonyra írni olvasni! – nyugi – idő van- szépen írni, szépen olvasni a cél, ha szép a munkája a gyermeknek, de lassú- azért még nem kellene leosztályozni!

Tanári hozzáállást mutatja az is, hogy az egész-napi iskola után még a szülő gyakoroltassa a gyereket otthon – ugyanakkor kijelentik „ők tanítanak nem nevelnek” (!) – ez mi? Káosz megintcsak, ami megy nagyban, megy kicsiben is! Vagy pofára megy és színre minden?

 

2011.03.05.

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 329
Tegnapi: 353
Heti: 721
Havi: 3 565
Össz.: 880 152

Látogatottság növelés
Oldal: Orbáni tankötelezettség…
Új szellem-kezdet - © 2008 - 2024 - pyrrhus.hupont.hu

A honlap magyarul nem csak a weblap első oldalát jelenti, minden oldal együtt a honlap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »