Orbáni tankötelezettség…
Avagy: a hajnalköszöntés a kakas kiváltsága!
“Európában egyébként jellemzően a 16. évnél fejeződik be a tankötelezettség, de a legtöbb helyen valamilyen végzettséghez is kötik a tanulmányok lezárását.”
…már túlhaladott ez is, és nálunk levitte „nagy-emberünk” 15 évre… mert a magyar mindenben előljár (?) - csak ésszel kullog- illúzionál. Hová tartozunk- mit sem számít. Orbán európai-féléve az elnöki tisztségben átírja Európa szabályait. Csak rajtunk múlik meddig engedünk teret hatalmaskodásának.
Csak csínján a hódolattal! „A nagy embernek az „árnyéka” is nagyobb.” (!)
Más dolog ábrándokat szőni, s azon keresztűl építeni „valamit”… és más dolog megtanulni, hogy hogyan építsük azt a „valamit”(!) - igénytelen és érzéketlen emberek ülnek a hatalomban. Orbán és csapata, ha belölük indulok ki- kár volt valóban a tanulásukra fordított pénz! Magukból (ifjukori-vágyaikból) indultak ki nyílván... némi bizonyitvánnyal diktátori a szerep, abból meg egy elég…
“Hiszen nyilván úgyis „mihasznák, tanulni nem akarnak, eredményeik rosszak. Minek ezeknek a drága pénzen fenntartott iskola. Menjenek dolgozni!” Mehetnek persze kapálni, meg árkot ásni. De lesz hova? Ha nem, akkor hirtelen megugrik a munkanélküliség, a segélyért sorban állók száma. Persze, ezt is meg lehet szigorítani, akkor viszont marad az Orbán által leírt tyúklopás, a falopás, és egyéb az - egyre szigorított - bűntetőjogi kategóriákba tartozó „megoldás”. Aki nyomorban született, úgy is hal meg (!)”
Hatalmaskodásának eredménye az orbáni-közjó, a Kdnp most is asszisztál- szégyentelen párt az már bizonyos- a dolgokat helyükön kezelni nem tudják- no, és az általános-iskolákat is átjátszák a papoknak… tanulnak imát, mert e társadalmat az tartja össze! Ugye? Az ilyen szedett-vedett nem civilizált hatalommal csak egy dolgunk van, hogy teret ne adjunk a további ámokfutásnak… nem volna baj, ha időt se! A súlypont most változik- áttolódik egy harcos szervező munkára a nép részéről, mert e hatalom már mindent lerombolt híveik által megtámogatva, ideje volna a békés építkezésnek – de nem a Fidesszel, s mégannyira nem a Kdnp-vel. Látjuk a hiábavalóságukat, látjuk esztelen dolgaik- mire vállalkoztak.
„Jó” ember kétféle van, a praktizáló és a potenciális gonosz (!)
Isten vagyok! - mondja a móka-mester,
célt tévesztett tett- tatárdúlás a lelkekben…
Már sokat láttunk a homályból,
…elhittük, túl átkán a jelennek- mégis istentelen
mind- mert mind hittük egymásra leltünk,
de miért csak gyűlöltségben?-- (szőke)
A munkának sincs értéke- ára… bár ilyenformán értelmetlen kifejezéseknek tünnek, mert a megnem fizetett munka a gazdagnak értéktöbblet, de most ebbe nem megyek bele…a gazdaságot kellene beindítani, de ez nem megy ötletelésekkel- a politikájukat ennek kellene alávetni, de nem úgy- hogy gyerekeket küldenek 15 évesen dolgozni tanulás helyett, mi lesz a felnőtt munkanélküliekkel (?) - és az éhbérrel mit fizetni fognak, a semmitől több az igaz! Ha már belesüppedt az elnöki páholyba, akkor miért nem vizsgálja az európai-társadalmak állapotát- levonva a tanulságokat, a felmerült általános érdeklődésre számot tartó kérdéseket megtárgyalva?
Nincs belső ügy európai ügyek vannak… az az országunk belső-ügye is. Tetteinek, hatalmaskodásának ésszerütlen és képtelen alkalmazását magyarázza értéknek, miközben minden látszat… csak a rombolásnak, a lelki-terrornak lenne valósága?
“Eddig legalább az esély megvolt (még ha nem is nagy a mai közoktatás méltánytalansága és a szakképzés színvonala miatt), hogy a tankötelezettség kényszere miatt kitanuljanak valamilyen szakmát. Ezután majd a kudarcos iskolai pályafutásuk végén nyilván meg sem kísérlik, hogy továbbtanuljanak.”
…végre elértük, hogy írástudó ország lettünk… analfabéta országban mit építünk majd (Navracsics módján, majd ha látjuk, hogy „ömlik a pénz…!”) – a serdülő ifjúság, hogy fog ezután kiszabadulni a tudatlanság sötétjéből? Ez volna a köz érdeke- ugye, hogy nem? A közjóból- mint már annyiszor mondtam- „hála” a Kdnp aktív közreműködésének csak a jó maradt ki! Szart lapátolni persze mindenki tud, de menjenek oda a képviselök- pláne az érte ajánlott díjazásért, mi a család eltartásra nem elég, még éhét sem veri el vele ki dolgozik érte. Lám mit hoz a Matolcsy-féle felemelkedés e csodaországban! (Majd a titkos reform- a részletekben is kidolgozott… Várhatod!)
A többség már éhezik, megértem hogy a parlament ablakából az nem látszik, de a polgármesterek már erősen a bőrükön érzik! Mindenesetre a hatalomban olyan emberek űlnek, akikre büszkék nem lehetünk, akiknek gyakorlati munkája, tevékenységükkel helyes utat nem mutat- már nincs is mit elhinni… tipikus kizsákmányolók mind! A hatalomban gyakran annyira fantaszták, hogy már nevetséges- nem értik a politika sarkalatos jelentőségét, mi most csak álmodozásaikban fantasztikus, de sekélyes voltából már kendőzetlen valósággá lett…
…egy nép van éhén, hol dőzsől a hatalom
ott alkot géniusza épp,
szaglószervem mentőőve e halom,
mit így rak kupacba a lét-
hogy kötődni képtelen a forradalom?
mit sem számít még…
Kacagnak, tapsikolnak, ha a fentnek fájok,
ott cserélt arcok pírján állandosult korok
emlékrajzolataira oldott a most-
„és amit érzek s ami vert, sodort,
az mind más, és attól se gyógyulok”…
mert embertelenség—
U.i „A féktelen erdőírtással szószerint magunk alatt vágjuk a fát: nem lesz hová visszamászni.”(!)
“Akadnak még erős mondatok. „A középiskolai rendszer is komoly átgondolást kíván: hiányzik az egészséges arány a gimnáziumok, a szakközépiskolák és a szakiskolák között. A tanulók 18 éves korig tartó tankötelezettsége is súlyosbítja ezt a problémát. Miközben a gazdaság egyes területei, a kétkezi szakmákban komoly munkaerőhiánnyal küzdenek, feleslegesen hosszan és sokszor rossz irányba képezzük gyermekeinket: ez is az adósság növekedésének és újratermelődésének egyik oka. (…)az oktatási kötelezettséget a jelenlegi 18-ról 15 éves korra szállítjuk le.
…indulatok gyülekeznek tréfás-kedvvel útszéltiben,
s én ott a mindig utolsó-
bolondként csak nézem,
hol a régi-láz, mert sok a féreg, „hol belöle az új: a lényeg?”-- (szőke)
” Pozitívumként viszont meg kell jegyezni, hogy a kormány ezt követően nem javasolja új időszámítás bevezetését, így továbbra is 2011-et írunk (s nem a társadalompolitikai változásokkal összhangban mondjuk 1512-t)...”
”A kisgyerek is oda esik, ahová az alma, csakhogy ő messzire „gurulhat” szülei fájától.” (!) – „hála” Orbánunknak és kormányának!
Pokorni ötlete megfontolható, a tanítási módszeren is változtatni kellene pl. karácsonyra írni olvasni! – nyugi – idő van- szépen írni, szépen olvasni a cél, ha szép a munkája a gyermeknek, de lassú- azért még nem kellene leosztályozni!
Tanári hozzáállást mutatja az is, hogy az egész-napi iskola után még a szülő gyakoroltassa a gyereket otthon – ugyanakkor kijelentik „ők tanítanak nem nevelnek” (!) – ez mi? Káosz megintcsak, ami megy nagyban, megy kicsiben is! Vagy pofára megy és színre minden?
2011.03.05.